ماجرای حمله به گردشگران در «اوپرت» چیست؟-سکوت مسئولان رسمی 

شاهد عینی که در هنگام این اتفاق در یکی از کمپ‌ها بوده درباره نیمه شب سی‌ام تیر ماه،‌ می‌گوید که مهاجمان فریاد می‌زدند: «سوم محرم آمدید تفریح،‌ فلان فلان شده‌ها!» از سوی دیگر؛یکی از اشکالات ما ایرانیان ایسنت که اگر میل به آزادی و تغییر را داریم به حساسیت ها توجه نمی کنیم. بهرحال بخشی از جامعه و حاکمیتِ صاحب قدرت و وسیله، مذهبی است بنابراین باید ملاحظات حساست زای آنها از جمله برگزاری کمپ های خصوصی در ماه محرم را باید درک کرد.

پرسش: طی دو روز گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد  شامگاه پنجشنبه ۲۹ تیر گروهی از گردشگران در منطقه ییلاقی و کوهستانی اوپرت در مرز استان‌های سمنان و مازندران، هدف حمله گروهی ناشناس قرار گرفته‌اند.

ماجرای یک شب تابستانی گروهی از گردشگران طبیعت در منطقه اوپرت،‌ مرز میان جنگل و کویر سمنان، حاکی از روایت هولناکی است. 

طبق آنچه کاربران نوشته‌اند حمله‌کنندگان  مجهز به سلاح گرم و شوکر بوده‌اند و گفته‌اند این حمله به‌دلیل «طبیعت‌گردی در شب سوم ماه محرم» رخ می‌دهد. 

تصاویر و روایت‌هایی که از سوی چند تن از این گردشگران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد چندین نفر بر اثر این حمله که ساعت یک بامداد انجام شده دچار جراحت و کبودی شده‌اند. 

بنا بر نوشته یکی از این گردشگران، یکی از افرادی که آن‌ها را کتک می‌زده، گفته: «ما با داعشی‌ها و جنگیدیم و شکست‌شان دادیم، حالا حریف شما نشویم؟» 

تصاویری هم از اعزام مجروحان این واقعه با آمبولانس به بیمارستان منتشر شده است. 

گردشگران همچنین تصاویری از تخریب چادرها و وسایل خود منتشر کرده‌اند. 

هنوز هیچ مقام رسمی واکنش نشان نداده‌ است.

 

گزارش‌ها حاکیست که ساعت یک نیمه شب جمعه ۳۰ تیرماه،‌ گروهی که صورت‌هایشان را پوشانده بودند، با «اسلحه،‌ باتوم و شوکر» و لباس‌هایی نظامی داشته،‌ به محل کمپ گردشگران در بالای کوه حمله کردند.

شاهدانی که در محل بودند می‌گویند که چند نفر مجروح شدند و حتی یک نفر در بیمارستان بستری شده اما همه افراد حاضر در کمپ‌ها به ویژه کودکان «به‌شدت وحشت‌زده شده بودند.»

گردشگران می‌گویند با استانداری سمنان و فرمانداری تماس گرفتند و خواهان پیگیری مساله شدند. اما می‌گویند که «امیدی به نتیجه پیگیری ندارند.»

از سوی دیگر؛یکی از اشکالات ما ایرانیان ایسنت که اگر میل به آزادی و تغییر را داریم به حساسیت ها توجه نمی کنیم. بهرحال بخشی از جامعه و حاکمیتِ صاحب قدرت و وسیله، مذهبی است بنابراین باید ملاحظات حساست زای آنها از جمله برگزاری کمپ های خصوصی در ماه محرم را باید درک کرد.

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.